Dags igen!

Då var det dags igen, jaktsäsongen är här. Om än det har varit lite duvjakt och råbocksjakt så känns det inte som den startat förrän jag hör första hardrevet, i dag gjorde jag det! Bernt, David och jag hade ett drev på ca en timme med Nora. Ganska lagom att börja med, tycker det är bra med lite måttliga drev i början så hundarna får chans att bygga upp kondition. Spelar ingen roll hur mycket man försöker motionera dem under sommaren så är jakt en annan sak.

Tidigt i morgonbitti drar jag och cockerligan till Härjedalen för 3 dagars skogsfågeljakt. Ska bli soligt och varmt, inte vad jag vill ha. Har mycket hellre haft mulet och bara några grader varmt, då håller hundarna längre.  Jag ska försöka göra en eller två blogg uppdateringar från telefon under de här dagarna. Det visar sig om jag lyckats, blir ett i slutet av veckan annars.

Skit jakt på er alla jägare och ni andra, ha de bra!

/Reino

Image

Bernt

Image

David

Image

Nora

Om Reino foto & hund

Reino foto & hund
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar