Höstdag!

Nu börjar man känna att hösten verkligen är här, några mornar med frost och den där svala höga höstluften som vi har haft i går och i dag bara bekräftar årstiden.
Nog kan jag känna ibland att vintern är onödigt lång men jag skulle heller aldrig vilja byta bort någon av våra årstider, alla årstider har sin charm, mer eller mindre. Sen håller jag trots allt sommaren för bäst, men det var en klok person som sa en gång att sommaren kunde många gånger kännas stressig och som hon förklarade det så är det bara hålla med, det är så mycket som man skall hinna med under de få sommarveckorna och innan man vet ordet av är juni slut lika fort har sedan juli gått. Under de övriga årstiderna så finns det mycket mindre måsten och det gör att allt känns lugnare, visst är det så?

Britta och Mathias har vi bjudit på mat i kväll, hur kul som helst att de kunde komma! Vet inte vad det beror på men det känns bara bra att Britta har flyttat, vet inte om det inte gått in riktigt än eller om det var så naturligt att nu var det ”dags” så det är därför som det känns så bra. Kul att träffa dem var det!

I dag har jag haft en bra dag i skogen, en skogsdag som i dag gör att jag känner mig full av energi inför en ny arbetsvecka! Och när det känns så, då var dagen bra!

/Reino

Image
Även blåbärsriset börjar skifta till höstfärger.

Om Reino foto & hund

Reino foto & hund
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar